Sivut

lauantai 15. tammikuuta 2011

Ett&noll













Det var så himla svårt att lärä mig främmande språk.
Det är ju så att Engelska först, det pratar man överallt. Sen svenska, det är det andra inhemska språket i Finland..
Ju jobbigt var det, men vi bodde i Sverige nästan två år i mitten av 1990-talet och jag var tvungen att öppna munnen och prata svenska. Och jag lärde mig och så gjorde barnen med
( mannen hade lärt sig redan tidigare ). Det var en bra sak. Vi fick nya vänner ock njöt av bergen som vi inte har här hemma
Jag gillar fortfarande svensk musik t.ex. Nordman och Tomas Ledin .
Bo Kaspers orkester är toppen och det har har hört live i Pori jazz festivalen för några år sedan.

__________

In Finland nearly everybody has studied English. Finnish and Swedish are the official languages here and for me it was hard to learn Swedish, too. But I had to, we lived in Sweden in the mid 90s which was nice time of our life. I still love Swedish pop/jazz.




2 kommenttia:

  1. What lovely photos. I love the face, is it a painting on glass? Have a wonderful Sunday Leena.

    VastaaPoista
  2. Hi Randy, thank you! The face is part of my new serie of wood cuts, Alter Egoes:)

    VastaaPoista